Specifikace může být výrobcem změněna bez udání důvodu. Obrázky produktů jsou pouze orientační. U vyšších modelů kol s dostupností skladem u dodavatele, může být požadováno složení zálohy na objednání kola. Po odeslání objednávky vás v tomto směru bude kontaktovat naše centrum zákaznické podpory. U kol, která máme běžně skladem, není složení zálohy nutné. Epic World Cup je nejrychlejší XC závodní kolo na světě na hladkých až středně technických tratích díky své bezkonkurenční kombinaci účinnosti, kontroly a nízké hmotnosti. Nejlépe to řekl mistr světa Christopher Blevins: “Tato věc mi dává vše, co bych od hardtailu mohl chtít, navíc ovládání a schopnost plného odpružení. ” Vše, co bylo potřeba k vytvoření tohoto rychlostního stroje, byl zcela integrovaný vývojový přístup, vynalezení nového radikálního tlumiče a čtyři desetiletí zkušeností s vítězstvím v terénu Pro dosažení maximální rychlosti prostřednictvím nemilosrdně efektivního přenosu síly a přesné ovladatelnosti stanovil inženýrský tým nové standardy v torzní tuhosti a tuhosti BB. Tento výkon vyžadoval integrovaný vývojový přístup, který sloučil konstrukčně vynikající uspořádání dvojitého diamantu s tlumičem uloženým uvnitř horní trubky a zakončil nejdůmyslnějším kompozitním uspořádáním v historii Specialized. Tým Specialized Ride Dynamics vymyslel a vynalezl revoluční technologii tlumičů pro Epic World Cup, která jezdci poskytuje efektivitu a rychlou odezvu hardtailu PLUS ovládání, schopnosti a hybnost plného odpružení – to vše s jednoduché nastavení. Tlumič SID Deluxe WCID, vyvinutý společně s firmou RockShox, využívá unikátní nezávisle nastavitelné pozitivní a negativní vzduchové pružiny, které zajišťují vyhledávanou “odezvu” hardtailu v kombinaci s poddajností při jízdě v terénu a možností snadno přizpůsobit nastavení pro konkrétní trať nebo vyladit podle preferencí a pocitů jezdce. Nastavte ho napevno a pojede jako hardtail, nebo ho otevřete a získáte kolo, který bude drtit překážky. Nejste však omezeni jen na “otevřené a zavřené”, jednoduchá povaha jeho nastavení umožňuje jezdci nastavit na spektru od pevného po měkké. 75 mm zadního zdvihu kola Epic World Cup zajišťuje kontrolu a schopnosti kola jako modely s mnohem vyšším zdvihem. Protože je navrženo pro jízdu na horní hranici zdvihu nebo blízko ní, poskytuje stejný pozitivní zdvih jako kolo se 100mm zdvihem a 25 % sagem. Pro další optimalizaci výkonu odpružení vyladil tým Specialized Ride Dynamics poměrně plochý průběh křivky vzduchové pružiny ve středním zdvihu, aby zvládala většinu rázových sil jako kolo s vyšším zdvihem. Zakázkový Mega Jounce Bumper je díky svým velkým rozměrům “první v oboru” a hraje klíčovou roli při hladkém zvládání dopadu na doraz při největších skocích. Zatímco nový a přelomový tlumič SID Deluxe WCID poskytuje jedinečnou kombinaci podpory a poddajnosti v zadní části, BRAIN ve vidlici je stále naživu. Její technologie Position-Sensitive umožňuje jezdci až 15mm sag pro vyváženou jízdu, poskytuje pružnou poddajnost na malých nerovnostech a pevnou platformu pro šlapání bez nutnosti dálkového zamykání nebo mačkání páček. S rámem o hmotnosti pouhých 1 915 gramů (natřený tlumičem a veškerým hardwarem) překonává Epic World Cup nejlehčí konkurenty. To znamená rychlejší zrychlení, efektivnější stoupání a agilnější ovládání. A to vše přispívá k rychlosti. Specialized dosáhl nízké hmotnosti a monstrózní tuhosti Epic WC použitím toho, co se naučili při vývoji našeho Aethos, nejlehčího sériově vyráběného silničního rámu, jaký byl kdy vyroben, konkrétně pokročilého složení kompozitu a tvarů trubek. Hlavní přednosti a parametry: Zcela nový rám Epic World Cup je vybaven technologií odpružení Ride Dynamics Developed a 75 mm optimalizovaným zdvihem zadního kola Zcela nová vidlice SID SL BRAIN poskytuje 110 mm Elektronické řazení Sram GX Brzdy SRAM Level Bronze.
Sezóna |
2024 |
Pokročilost jezdce |
Závodní |
Modelová řada |
Epic |
Materiál rámu |
karbon |
Průměr kol |
29 |
Barva rámu |
zelená |
Brzdy |
kotoučové brzdy |
Rychlosti/převody |
1x12 |
Konstrukce |
Celoodpružené |
Velikost kola |
M |
Rám |
Fact 11m Carbon, WCID suspension design, Progressive XC Race Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 75mm of travel |
Vidlice |
RockShox SID SL BRAIN, Top-Adjust Brain damper, Debon Air, 15x110mm, 44mm offset, 110mm Travel |
Tlumič |
RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate, Ride Dynamics Developed, Independent negative spring, Rebound Adjust, 215x40mm |
Představec |
Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
Řídítka |
Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp |
Řazení |
SRAM POD AXS controller |
Přehazovačka |
SRAM GX Eagle Transmission |
Převodníky |
Alloy, 34t |
Přední plášť |
Specialized Fast Trak, Control Casing, T7 Compound, 29x2.35 |
Zadní plášť |
Specialized Renegade, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35 |
Přední náboj |
DT Swiss 350, 6-bolt, 15mm Thru-axle, 110mm spacing, 28h straight -pull |
Zadní náboj |
DT Swiss 350, 6-bolt, DT Swiss Ratchet, 12x148mm thru axle, XD freehub body, 28h straight-pull |
Výplet |
DT Swiss Competition Race Straight-pull |
Ráfky |
Roval Control Carbon, offset design, 29mm internal width, 4mm hook width, Tubeless ready, 28h |
Kliky |
SRAM GX Eagle, DUB, 170/175mm |
Střed |
SRAM DUB Threaded Wide |
Kazeta |
SRAM XS 1275, 12 speed, 10-52t |
Řetěz |
SRAM GX Eagle |
Přední brzda |
SRAM Level Bronze, 2-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 180/160mm rotor |
Zadní brzda |
SRAM Level Bronze, 2-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 160mm rotor |
Gripy |
Specialized Trail Grips |
Sedlo |
Body Geometry Power Sport, steel rails |
Sedlovka |
Specialized Alloy, Single Bolt, 30.9mm |